شانس بارداری در ۳۵سالگی

شانس بارداری در ۳۵سالگی
سنین بین ۲۵ تا ۲۹ سالگی ایده آل ترین دوره برای باردار شدن خواهد بود

مجله پزشکی، بهترین و امن ترین سن مناسب بارداری زنان را ۲۰ تا ۳۵ سالگی اعلام كرده است. برخی از حقایق اعلام شده در این مورد توسط کارشناسان پزشکی به شرح زیر است:

• بر اساس نتايج تحقیقات کارشناسان پزشکی زنانی که در سنین بالاتر از سی و پنج سالگی تصمیم به باردار شدن می گیرند به احتمال زیاد به عوارض خطرناکی مانند پره اکلامپسی، سقط جنین، تولد نارس نوزاد و بارداری خارج از رحم مبتلا خواهند شد.

• همچنین، چون قدرت باروری تخمک در سنین بالاتر از ۳۰ سالگی در زنان کاهش می یابد در نتیجه باردار شدن آن ها هم در سنین بالاتر از سی و پنج سالگی دشوار خواهد شد.

• امروزه اکثر زنان با تمرکز بیشتر بر روی شغل خود از ایده بارداری در سنین بالاتر از سی و پنج سالگی استقبال می کنند که اين عادت نادرست می تواند مشکلات زیادی را برای آن ها هم در بارور شدن و هم در گذراندن دوران سخت بارداری به وجود آورد.

• در صورتی که شما به عنوان یک خانم در حال برنامه ریزی برای بارداری های متعدد هستید بدانید که راه ایده آل برای داشتن چند فرزند این است که شما اولین فرزند خود را در اوایل یا اواسط ۲۰ سالگی و فرزند بعدی را در اواخر بیست سالگی و یا اوایل سی سالگی خود به دنیا بیاورید.

بارداری زنان در سنین مختلف:
در ابتدا به عنوان خانمي كه قصد باردار شدن داريد به خاطر داشته باشيد كه به منظور تصمیم گیری درست در مورد انتخاب سن مناسب بارداری یک زن عواملی مانند دوره باروری، بلوغ عاطفی، ثبات شغلی، گرایش خانواده به داشتن فرزند و تامین شدن مالی خانواده باید در نظر گرفته شود. به همين دليل در ادامه این مقاله به چند حقیقت که بايد در اولویت های شما براي باردار شدن قرار بگيرند اشاره شده است كه شما هم مانند ساير خانم ها می توانيد از اين ايده ها در تصمیم گیری و انتخاب سن مناسب بارداری خود کمک بگيريد.

مهم ترين نكات برای انتخاب سن مناسب بارداری عبارتند از:
• با این که سنین بین ۲۰ تا ۲۴ سالگی در زنان دوره ای است که بدن آن ها به طور كامل مستعد باروری است، اما با این حال برخی از زنان ممکن است آمادگی عاطفی برای قبول مسئولیت رسیدگی به فرزند و گذراندن دوران سخت بارداری را نداشته باشند.

• به یاد داشته باشید که اگر یک زن همواره از ابتدای زندگی خود شیوه زندگی سالم را حفظ کرده و در تمام این دوران تغذیه مناسبي داشته باشد، برای او سنین بین ۲۵ تا ۲۹ سالگی ایده آل ترین دوره برای باردار شدن خواهد بود، چون بدن او در اين دوران قادر خواهد بود تا به خوبی از عهده مسئولیت بارداری برآید. اين در حالي است كه در سنین بین ۲۵ تا ۲۹ سالگی، زنان دارای بلوغ عاطفی به منظور مقابله با مسئولیت های نگهداری از فرزند خود هم خواهند بود.

• اما برخی از زنان شاغل که بیشتر از هر چیز به شغل خود اهمیت می دهند، اوایل سی سالگی را برای داشتن دوران بارداری سالم مناسب تشخیص می دهند.

• به یاد داشته باشید که دیابت بارداری در میان زنانی که در سنین بالاتر از ۳۵ سالگی حامله می-شوند، یک نگرانی جدی است، چون با توجه به وزنی که بدن این زنان در طول چند سال گذشته به دست آورده است، بدن آن ها ظرفیت حمل جنین و گذراندن دوران سخت بارداری را نداشته و دچار مشكل دیابت دوران بارداری مي شود.

بارداری بعد از سی و پنج سالگی

قدرت باروری تخمک در سنین بالاتر از ۳۰ سالگی در زنان کاهش می یابد

• امروزه، با این که میزان باردار شدن زنان در اوایل سی سالگی کم تر از دهه بیست زندگی آن ها است، اما باز هم به دلیل عدم ثبات مالی والدين و نداشتن توان كافي براي قبول مسئولیت رسیدگی به فرزند، میل باردار شدن زنان در بیست سالگی بسیار کم تر از دوران گذشته می باشد.

• همچنين، به عنوان یک خانم که تصمیم به باردار شدن داريد، بدانید که بارداری زنان در اواخر دهه سی زندگی و یا اوایل چهل سالگی، احتمال روبرو شدن مادر با برخی از موانع اين دوران مانند دیابت دوران بارداری و فشار خون بالا را نسبت به مادران کم سن و سال تر افزایش می دهد.

• همچنين، به عنوان يك خانم به یاد داشته باشید که چون قدرت باروری در زنان بعد از چهل سالگی به طور چشمگیری پایین می آید، بنابراین آن ها باید تا آنجا که ممکن است با استفاده از ترفندها و راه-کارهای پزشكي، گياهي و ورزشي بتوانند همچنان که سطح شغلی خود را بالا نگه می دارند، همزمان باردار شدن را هم تجربه کنند.

• این نکته را به خاطر بسپارید که چون حفظ تناسب اندام در بین زنان مسئله بسیار مهمی است، بنابراین اگر شما به عنوان یک خانم برای یک داشتن یک فرزند در سنین بالاتر از چهل سالگی برنامه ریزی می کنید، بدانید که در تنظیم وزن خود هم در دوره بارداری و هم بعد از زایمان با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. یکی از مسائل عمده بارداری در سنین بالا، همين افزايش وزن زياد است كه با وجود آن به احتمال زیاد سناریوي باردار شدن مادران در سنین بالاتر از چهل سالگی به يك كسالت عظيم تبديل خواهد شد.

امیدواریم که در اين مقاله، توانسته باشیم با درج مطالب مفيدي به شما در شناخت سن مناسب برای باردار شدن خود کمک کرده باشیم تا شما و همسرتان بتوانید در این دوره مهم از زندگی خود به عنوان بهترین قاضی برای زندگي خودتان تصمیم گیری هاي موفقي را انجام دهيد. اما با این حال به عنوان يك خانم به یاد داشته باشید که تصمیم گیری در مورد بارداری هر زن به سطح راحتی و آسایش زندگی خانوادگي او بستگی خواهد داشت.

پس این نکته مهم را به خاطر بسپارید که تصمیم نهایی این دوره از زندگی، فقط به عهده خود شما و همسرتان خواهد بود و از آن جايي كه دوران بارداری، یکی از فوق العاده ترین مراحل زندگی هر زنی است، پس سعی کنید تا بهترین استفاده را از اين دوران خاص ببرید. اما در نهايت خاطر نشان می کنیم که حتما اجازه دهید سن بارداری دوم شما را میزان رشد و بلوغ فکری فرزند اولتان تعیین کند، چون در غیر این صورت مشکلات زیادی برای شما و همسرتان به عنوان والدين دو فرزند كوچك به وجود خواهد آمد. در اين صورت است كه احتمال دارد شما و همسرتان از لحاظ جسمی و روحی خودتان را درمانده احساس كنيد!

به احتمال زياد، براي شما هم مانند بسياري از خانم ها استقبال کردن همسرتان از خبر بارداری شما لحظه بسیار ارزشمندی خواهد بود. اين خبر علاوه بر شما و همسرتان شادی بسیاری را برای همه اعضای خانواده به ارمغان می آورد.

اما یکی از بزرگ ترین مسئولیت های زندگی را هم براي شما و همسرتان تحميل خواهد كرد که در طول تمام عمر بر دوش شما می افتد. بنابراین، شما به عنوان مادر نوزاد آینده نیاز به اطمینان ۱۰۰٪ از توانايي هاي خود و همسرتان دارید تا سفر دشوار اما جالب مادر شدن را به سلامتي بپيماييد.

امروزه، در زندگی روزمره هر زني اولویت های متعددی وجود دارد. قطعا هر خانمي می خواهد قبل از این که به در آغوش گرفتن فرزند خود فکر کند به یک حرفه و یا کاری مشغول شده و تمام مشکلات زندگی را به همراه همسر خود حل و فصل نماید. بنابراین، اجازه دهید تا در ادامه این مقاله به شما کمک کنیم تا جوانب مثبت و منفی باردار شدن در سنین مختلف را به طور کامل درک کنید. به عنوان خانمي كه قصد باردار شدن داريد، همواره به خاطر داشته باشيد كه شما می توانید با درک كامل جزئيات دوران بارداري به مقدار قابل توجهی از مشکلات اين دوران كاسته و به سلامتي و شادي خود و فرزندتان فكر كنيد.

منبع: mamanam.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *