فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

فواید بغل کردن عاشقانه در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

فواید بغل کردن عاشقانه

عشق و محبت و در آغوش گرفتن همسر باعث افزایش رضایت زناشویی شده و باعث می‌شود مهر و محبت بیشتر بین زن و شوهر برقرار شود. در این جا به فواید بغل کردن همسر و در آغوش کشیدن خواهیم پرداخت و همچنین به روش هایی برای بغل کردن عاشقانه همسر خواهیم پرداخت.

 

هر چقدر رابطه شما با محبت و مهربانی بیشتر باشد بهتر است.

 

اهمیت بغل و آغوش گرفتن چیست؟

این سوال که “چرا آغوش گرفتن یکدیگر اهمیت دارد” مانند این است که بپرسیم چرا باید آب نوشید. در واقع همانطور که آب ما را زنده نگه می‌دارد و هیچ انسانی نمیتواند بدون دریافت آب زنده بماند، در آغوش کشیدن نیز ما را زنده نگه می‌دارد، به برقرای و دوام رابطه کمک می‌کند و مشکلات و ناامیدی‌های روز را از بین می‌برد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

داشتن رابطه عاطفی با همسر

 

متخصصین حوزه روابط انسانی طی مطالعات مختلف روی تاثیر تماس و لمس بر کیفیت روابط عنوان نموده‌اند که برقراری تماس فیزیکی باعث ایجاد حس اعتماد و صداقت متقابل در افراد میشود. همچنین در مطالعه‌ای موردی بر روی نوزادانی که در پرورشگاه زندگی می‌کردند و هرگز لمس نشده بودند، مرگ بر اثر بیماری بنام Marasmus گزارش شد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

نام این بیماری از یک کلمه یونانی به معنای هدر رفتن منشا گرفته و در واقع بیان‌گر حالتی است که فرد دچار کمبود تماس فیزیکی با سایرین بوده و در اثر اختلالات و عفونت‌های پوستی و دستگاه گوارش و نهایتا ضعف بیش از حد قوای سیستم ایمنی دچار مرگ میشود.

 

فواید بغل کردن یکدیگر چیست؟

از دیدگاه فیزیولوژیک بغل کردن باعث ترشح هورمون‌هایی در بدن میشود که به نوبه خود عملکرد‌های مثبتی در ذهن پدید می‌آورد که به کاهش استرس و فشار عصبی کمک میکند.

 

به گزارش گروه زناشویی تالاب از دیدگاه روانشناختی نیز زمانی که شما یکدیگر را در آغوش می گیرید در واقع یک ارتباط غیرکلامی بسیار قوی برقرار میکنید که از طریق ان می‌توانید مفاهیمی عمیق را به طرف مقابلتان منتقل کنید که کلام از انتقال ان عاجز است:

 

همدیگر را در آغوش بگیرید زیرا :

 

* من به تو اعتماد دارم

* من تو و همه ی ی چیز در مورد تو را پذیرفته‌ام

* تو به من احساس سرزندگی می‌دهی

* من خوشبخت‌ترین هستم، زیرا تو را دارم

* بغل کردن؛ اهمیت، فواید و انواع

* تو مهمترین فرد در زندگی من هستی و من دوستت دارم

* هر مشکلی که باشد، من برای کمک به تو در کنارت هستم

* تو برای من جذاب و دوست داشتنی هستی

* در کنار تو احساس آرامش می‌کنم

* ممنونم که نه تنها یک همسر، بلکه یک دوست هستی

* از همه ی ی کار‌هایی که برای من انجام داده‌ای قدردانی میکنم

* من و تو خاص‌ترین موجودات جهان هستیم

* من در کنار تو کامل می‌شوم

* تو در من حس عشق و ایمان ایجاد می‌کنی

 

میزان در آغوش گرفتن عاشقانه

روین چوپرا، در مقاله‌ای تحت عنوان “آخرین باری که فردی را در آغوش گرفته اید چه زمانی بوده است”؛ استفاده از ۴ بار بغل کردن در طول شبانه روز را برای انسان ضروری می‌داند. همچنین اضافه میکند که برای نگه‌داری یک رابطه به حداقل ۸ بار در آغوش کشیدن نیاز هست و تعداد حداقل ۱۲ بار در آغوش کشیدن را برای رشد و پیشرفت رابطه لازم الاجرا می داند.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

زندگی عاشقانه

 

او در مقاله خود چنین بیان می‌کند که نیاز به در آغوش گرفتن و یا در آغوش کشیده شدن مانند ضرورت پیروی از یک رژیم غذایی لازم است. اما اگر فکر میکنید این میزان بغل کردن در طول یک روز بیش از اندازه زیاد است میتوانید آن را در قالب برنامه‌ای مانند آنچه در ذیل آمده است اجرا کنید:

 

* اولین آغوش: پس از بیدار شدن از خواب

* دومین آغوش: قبل از ترک خانه و رفتن به محل کار

* سومین آغوش: وقت ناهار

* چهارمین آغوش: زمان صرف چایی و یا عصرانه

* پنجمین آغوش: قبل از شام

* ششمین آغوش: بعد از شام و هنگام تشکر بابت غذا

* هفتمین آغوش: هنگام کمک به شست شوی ظروف شام

* هشتمین آغوش: در حال تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه

* نهمین آغوش: در طول صرف یک میان وعده در اواخر شب

* دهمین آغوش: هنگام یک دوش مشترک

* یازدهمین آغوش: هنگام گفتن شب بخیر

* دوازدهمین آغوش: در طول رابطه قبل از خواب شبانه

 

اغراق آمیز نیست

شاید چنین برنامه‌ای به نظر اغراق آمیز رسد و حتی عنوان کنید که چنین موقعیت‌هایی در زندگی فراهم نمی شود و یا حتی ممکن است این میزان بغل کردن در طول زمان خسته کننده باشد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

فواید بغل کردن همسر

 

شما برای داشتن تعداد و زمان انجام ان آزاد هستید و در عمل تعداد تکرار ان اهمیتی ندارد. انچه اهمیت دارد، پذیرش این مساله است که در آغوش گرفتن و در آغوش کشیده شدن برای بقای رابطه ضروری است و یک درمان طبیعی برای مشکلات و بیماری‌ها و یک راه علمی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن میباشد.

 

تکنیک‌ های‌ مختلف بغل کردن عاشقانه

همانطور که روش شما در به آغوش کشیدن نوزادی که گریه میکند با در آغوش گرفتن دوستی که از برد بازی تیمش خوشحال است متفاوت است، در آغوش کشیدن همسرتان در موقعیت‌های مختلف نیز متفاوت است و هر نوع آغوشی میتواند حسی خاص و قوی‌تر را منتقل کند. در ادامه با عده ای از تکنیک‌ها آشنا می‌شوید:

 

قرار دادن بازو‌ها دور همسر

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

در این حالت پا‌ها و سینه‌های شما با یکدیگر کاملا در تماس قرار گرفته و بدین ترتیب بر روی حس نزدیکی تاکید میکند. در این تکنیک معمولاً فرد بلند قدتر بازوان خود را دور کمر فرد کوتاه قدتر قرار میدهد در حالی که فرد کوتاهتر دستان خود را دور گردن فرد بلندتر حلقه می‌کند.

 

برقراری تماس پیشانی به پیشانی

ایجاد تماس با صورت زوج نشان دهنده صمیمیت می‌باشد. در این روش میتوانید سر خود را پس از برقراری تماس به طرفین صورت شخص منتقل کنید و با اضافه کردن لمس در نواحی گردن و قفسه سینه بر میزان ارتباط عاشقانه خود بیافزایید.

 

فشردن در آغوش و نگه داشتن

برای رمانتیک کردن آغوش میتوانید از این تکنیک استفاده کنید. در این روش سعی کنید بدن فرد را به بدن خود فشرده و نگه دارید. نفس‌های عمیق بکشید و همراه با بازدم فشار‌های روحی روانی را از خود دور کنید.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

البته به یاد داشته باشید فشاری که وارد میکنید نباید برای شخص مقابل اذیت کننده باشد و باید اجازه دهید طرف مقابل نیز همین میزان راحتی را در آغوش شما تجربه کند.

 

استفاده از دست‌ ها

اگر دستان شما دور کمر همسرتان حلقه شده است میتوانید از آن‌ها برای نوازش کمر همسرتان استفاده کنید. اگر دست‌هایتان را دور گردن طرف مقابل حلقه کرده‌اید نیز میتوانید برای چنگ زدن آرام به مو‌ها به گونه‌ای که ناخوشایند نباشد استفاده کنید.

 

نزدیک شدن از پشت سر

یکی دیگر از انواع بغل کردن که میتواند سوپرایز کننده باشد، در آغوش گرفتن همسرتان از پشت سر است. البته دقت کنید این کار را زمانی انجام دهید که وی مشغول کار مهمی نیست و تمرکز او را به هم نمیزنید.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

در این حالت میتوانید از پشت به او نزدیک شده دستانتان را دور کمرش حلقه کنید و با تکیه دادن سرتان روی شانه‌های وی حس آرامش را به خود و شریکتان القا کنید.

 

حرکت حین آغوش

در هنگامی که همسرتان را بغل کرده‌اید، می‌توانید در حالی‌که وی را در آغوش دارید با او حرکت کرده و بدین ترتیب بر مدت زمانی که وی را در آغوش دارید بیافزایید. در این حالت همچنین می‌توانید از ترکیب تکنیک‌های گفته شده در بالا جهت انجام انواع مختلف تکنیک‌ها استفاده کنید.

 

فاصله گرفتن به آرامی

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

هنگام جدا کردن همسرتان از آغوشتان به یاد داشته باشید این کار را به آرامی انجام دهید و تا جای ممکن، به عنوان مثال با گرفتن دست او و یا روش‌های دیگر به برقرار ماندن تماس فیزیکی کمک کنید. این هنگام بهترین لحظه برای برقراری تماس چشمی و لبخند زدن به همسرتان و انتقال حس رضایت میباشد.

 

یادداشتی برای آقایان

به یاد داشته باشید که همیشه تقاضای شریکتان برای در آغوش کشیده شدن به معنای تقاضای رابطه جنسی نیست. در برخی موارد نیاز خانم‌ها از به آغوش کشیده شدن دریافت احساس امنیت و دوست داشته شدن میباشد.

 


 

فواید بغل کردن عاشقانه

یک بغل کردن عاشقانه میتواند تمام خستگی ها و ناراحتی ها را از شما دور کند و حس خوب عشق را در شما زنده کند، توسط کسی به آغوش کشیده شدن لذت خیلی زیادی دارد. بغل کردن کودک باعث افزایش ترشح هورمون اکسی‌ توسین می‌شود‌ این هورمون باعث تقویت سیستم ایمنی فرزندتان شده و سطح پلاسمای هورمون تیروئید را کاهش میدهد.

 

کاهش ضربان و بهبود بخشیدن به سلامت قلب

بغل کردن ضربان قلب را پایین می‌آورد. طبق پژوهشی در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل‌هیل، شرکت‌کنندگانی که با همسران‌شان تماس لمسی اندکی داشتند به میزان ۱۰ ضربه در دقیقه سرعت ضربان قلب‌شان در طول اجرای آزمایش‌ها افزایش یافت.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

در حالی‌که این افزایش در مورد افرادی که عادت به بغل کردن همسران‌شان داشتند، تنها ۵ ضربه در دقیقه بود. کاهش ضربان قلب باعث کاهش فشار خون و بیماری‌های قلبی میشود. با بغل کردن یا در آغوش گرفتن پدر و پدربزرگ‌تان، ناراحتی‌های قلبی را از ان ها دور کنید!

 

افزایش حس تعلق

بغل کردن می‌تواند باعث ترشح اکسی‌توسین از مغز، و موجب افزایش حس تعلق زنان به شخص مقابل شود. ترشح این هورمون سبب بالا رفتن حس تعهد زن نسبت به طرف مقابل نیز میشود. بغل کردن با انتقال احساسات از طریق بدن باعث ایجاد صمیمیت میشود. پس سعی کنید همیشه شخص محبوب‌تان را بغل کنید و حس تعلق را در وی بالا ببرید!

 

آرامش جسمی

بغل کردن با کاهش انقباض ماهیچه‌ها باعث ایجاد آرامش در آن ها و آرامش کلی در بدن میشود. همدیگر را بغل کنید تا بدن‌تان به آرامش برسد!

 

تسکین درد

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

بغل کردن باعث ترشح اندروفین میشود؛ اندروفین راه‌های انتقال درد را در بدن مسدود میکند و درد را تسکین میدهد، و هم‌چنین با افزایش جریان خون در بافت‌های نرم بدن و از بین بردن پپتیدهای محرک درد نظیر برادی‌کینین دردهای مزمن را آرام می‌کند. وقتی احساس درد می‌کنید، همدیگر را در آغوش بگیرید!

 

بالا بردن همدلی و درک متقابل

آغوشی گرم و پرشور میتواند از طریق بیوانرژتیک‌هایی که توسط قلب ایجاد میشوند باعث تبادل احساسات شود، و همدلی آدم‌ها را نسبت به احساسات یکدیگر افزایش دهد. این کار بین دو شخص اعتماد متقابل ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید رازها و اسرار زندگی‌تان را به کسی بگویید، اول وی را در آغوش بگیرید!

 

تسکین افسردگی و اختلالات زوال عصبی

بغل کردن می‌تواند میزان تولید دوپامین را در مغز افزایش دهد. افرادی که مبتلا به بیماری‌های مغزی نظیر پارکینسون و همین‌طور اختلالات خُلقی از قبیل افسردگی، تعلل، عدم اعتماد به نفس، و فقدان شور و شوق هستند، میزان دوپامین در بدن‌شان پایین است.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

ترشح دوپامین را هنگام بغل کردن دو شخص، می توان از طریق پت‌سی‌تی مشاهده کرد. اگر متوجه‌ی افسردگی در یکی از اطرافیان شدید، وی را در آغوش بگیرید؛ با این کار چراغی در دنیای تاریکش روشن کنید!

 

افزایش شور و نشاط

بغل کردن میتواند تولید سروتونین را در مغز افزایش دهد؛‌ و از این طریق باعث افزایش شور و نشاط شود. سروتونین باعث بالا رفتن عزت نفس میشود. وقتی فردی دچار افسردگی و تنهایی است، میزان سروتونین در بدنش پایین می‌آید.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

بغل کردن باعث میشود مغز سروتونین و اندروفین در رگ‌ها ترشح کند و از این طریق لذت و شادی ایجاد میکند و همین‌طور غم و اندوه را دفع می‌کند. بغل کردن سطح عملکردتان را در مدرسه و محل کار نیز بهبود می‌بخشد. اگر دوست‌تان احساس تنهایی میکند، وی را در آغوش بگیرید!

 

تقویت دستگاه ایمنی

روان‌شناسی بنام دکتر شلدون کوهن بر روی بیش از ۴۰۰ بزرگسال سالم مطالعه کرد؛ از این شرکت‌کنندگان به مدت دو هفته در مورد حمایت‌ اجتماعی که از دیگران دریافت کردند گفتگو‌ به‌عمل آمد و شب‌ها نیز به صورت مکالمه‌ی تلفنی با آن ها گفت و گو میشد. از ان ها به طور روزانه در مورد تعداد درگیری‌های شخصی و دفعات بغل کردن افراد سوال پرسیده می‌شد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

پژوهش‌گران این شرکت‌کنندگان را در معرض ویروس سرماخوردگی قرار دادند و علائم و نشانه‌های ابتلا به بیماری را در آنها ارزیابی کردند. ان‌ها متوجه شدند آدم‌هایی که به خوبی حمایت اجتماعی دریافت کردند و به دفعات در آغوش دیگران قرار گرفتند علائم و نشانه‌های بیماری در آنها مشاهده نشد، یا به میزان خیلی کم مشاهده شد.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

در مقابل افرادی که دچار درگیری‌های شخصی شدند و به دفعات کم یا اصلا دیگران را بغل کردند یا در آغوش دیگران قرار گرفتند علائم و نشانه‌هایی متفاوت در آن ها مشاهده شد. بغل کردن هورمون استرس را کاهش می‌دهد هورمون استرس دستگاه ایمنی را مختل می‌کند. هم‌چنین بغل کردن باعث افزایش هورمون‌ها و پپتیدهایی میشود که عملکرد سلول‌های ایمنی را تنظیم می‌کنند.

 

ایجاد تعادل در دستگاه عصبی

بغل کردن یا در آغوش کشیدن باعث ایجاد تعادل در دستگاه عصبی میشود. پوست حاوی شبکه‌ای از گیرنده‌های فشار تخم‌مرغی‌شکل کوچک بنام گلبول‌های پاسینیان است که باعث ایجاد لامسه میشوند؛ این گیرنده‌ها از طریق عصب واگ با مغز در ارتباط هستند.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

بررسی واکنش‌های الکتریکی پوستی در فردی که در آغوش گرفته شده است، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای را در میزان رسانایی پوست ان فرد نشان میدهد؛ تاثیر رطوبت و الکتریسیته در پوست هنگام بغل کردن نشان‌دهنده‌ی حالتی متعادل از دستگاه عصبی پاراسمپاتیک است که از طریق انسجام میان جسم و روان ایجاد میشود؛ بغل کردن باعث ایجاد این انسجام میشود.

 

کاهش استرس

بغل کردن از طریق کاهش میزان کورتیزول «هورمون استرس» جاری در خون، استرس را کاهش میدهد. این کار باعث می‌شود ذهن آرامش پیدا کند.

فواید بغل کردن عاشقانه | در آغوش گرفتن عاشقانه همسر

طبق پژوهش‌ها، نوزادانی که دائما بغل میشوند، نسبت به بزرگسالانی که کم‌تر همدیگر را بغل میکنند استرس کم‌تری دارند. پژوهشی در دانشگاه اموری ارتباطی شگفت‌انگیز را میان لمس کردن و کاهش استرس کشف کرد. وقتی همسرتان بعد از کار به خانه برمی‌گردد، با آغوش گرم از وی استقبال کنید!

 

امیدواریم با آموزش های لازم در زندگی زناشویی بهتر عمل کنید و مهر و محبت بیشتری بخرج دهید. هر چقدر با همسر خود با محبت بیشتری رفتار کنید و دوستی و رفاقت بخرج دهید بهتر است. بغل کردن عاشقانه را پس در این بین فراموش نکنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *