اینها قاتلان میل جنسی هستند!! (کاهش میل جنسی)

کاهنده میل جنسی

کاهنده میل جنسی

 

برخی موادغذایی، قاتل ارتباط زناشویی شما باعث کم کردن میل جنسی هستند. با رژیم غذایی سالم می توانید تا اندازه زیادی می‌توانید فاصله‌ای که موقع سرد شدن رابطه زناشویی میان‌تان ایجاد شده را پر کنید و به رابطه‌تان گرمای بیشتری بدهید.

غذاهایی که باعث سردمزاجی میشود (کاهش میل جنسی)

سیر

هرگز قبل از رابطه زناشویی از سیر استفاده نکنید چون نه تنها دارای عطر و بوی قوی است؛ بلکه دارای نشاسته است که می‌تواند نفخ ایجاد کند و باعث کاهش شهوت می شود.‌‌‌‌

 

گوشت قرمز

مصرف بیش از حد گوشت قرمز سنگین به شما احساس تنبلی و خواب آلودگی می دهد، چرا که هضم آن دشوار می باشد. پیش از رابطه از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید.

 

نعناع یکی از راه های “کاهش میل جنسی”

ممکن است فکر کنید که جویدن قرص نعناع برای تازه کردن نفس قبل از رابطه جنسی خوب است، مطالعات نشان می‌دهد که مواد موجود در نعناع می‌تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد و در نتیجه بر میزان میل جنسی شما تاثیر منفی بگذارد.

 

غذاهای حاوی سویا کاهش دهنده میل جنسی

برخی از پژوهش‌ها می‌گوید که رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر زیادی سویا، می‌تواند به کاهش تولید هورمون تستوسترون و مایع منی بیانجامد. البته پژوهش‌های پیشرفته هنوز دلیل این رابطه را کشف نکرده است.

 

کاهش میل جنسی, کم کردن میل جنسی, کاهش تحریک پذیریکاهش میل جنسی

 

روغن نباتی کاهنده میل جنسی

برخی از روغن‌های نباتی، حاوی مقادیر بالای روغن غیر اشباع شده است که می‌تواند به کاهش زیاد میزان تستوسترون بیانجامد. این مساله را مرکز کولومبوس ویژه بیماری‌های جنسی اعلام کرده است. هرمون تستوسترون نقش مهمی در میل جنسی مردان و زنان ایفا می‌کند از این رو سعی کنید از روغن زیتون بِکر استفاده کنید.

 

شیرین کننده های مصنوعی از مواد غذایی کاهنده میل جنسی

شیرین کننده های مصنوعی (آسپارتام و…) که در تولید نوشابه های رژیمی، شیرینی و شکلات ها استفاده می شوند، موادی شیمیایی هستند که مانع تولید و تشریح هورمون های دوپامین و سروتونین می شوند که نتیجه اش کاهش شدید میل جنسی، افسردگی، تحریک پذیری و… است.

 

کاهش میل جنسی, کم کردن میل جنسی, کاهش تحریک پذیری کاهش دهنده میل جنسی

 

قهوه

یافته های دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه جنوا در ایتالیا نشان می دهند، فعالیت شدید غدد فوق کلیوی بدن معتادان به قهوه باعث افزایش میزان هورمون استرس در بدن آنها شده که در درازمدت باعث کاهش میل جنسی آنها می شود. برخی از پزشکان معتقدند، نباید بیش از دو فنجان قهوه در روز نوشید.

 

الکل

پرامبات می‌گوید: «مشروبات الکلی باعث کاهش هرمون تستوسترون و افزایش استروژن می‌شود. این ترکیب بر میل جنسی تاثیر می‌گذارد».

 

با وجود این‌که مصرف مشروبات الکلی باعث اعتماد به نفس برای برقراری رابطه جنسی می‌شود، اما خوردن مقادیر زیادی از مشروبات الکلی ممکن است به کاهش میل جنسی بیانجامد.

 

روغن سبزیجات

برخی از روغن های گیاهی سرشار از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده اند که ممکن است باعث شوند سطح تستوسترونتان به شدت کاهش پیدا کند. تستوسترون در میزان میل جنسی خانم ها و آقایان نقش ایفا می کند. بنابراین اگر نگران هستید این نوع چربی ها برایتان دردسرساز شوند، توصیه می شود از روغن زیتون اکسترا ویرجین استفاده کنید.

 

کاهش میل جنسی, کم کردن میل جنسی, کاهش تحریک پذیریکم کردن میل جنسی

 

نمک

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود بیشتر حواستان به میزان مصرف نمکتان باشد کاهش میل جنسی است. نمک و غذاهایی که سرشار از این مواد معدنی هستند می توانند منجر به فشار خون بالا بشوند که روی میل جنسی نیز تاثیر دارد.

 

قند

قند می تواند روی میان تنه تاثیر بگذارد و در نهایت باعث شود میل جنسی نیز آسیب ببیند. قندها برای پردازش به انسولین نیاز دارند. این افزایش پایدار میزان انسولین با کاهش سطح تستوسترون در ارتباط است. کربوهیدرات های سنگین مانند پاستا نیز پس از خوردن تبدیل به قند می شوند که می تواند باعث افزایش سطح گلوکز خون شوند و پانکراس را مجبور به تولید مقدار بیشتری انسولین کنند. بنابراین سعی کنید میزان مصرف قند و کربوهیدرات خود را کنترل کنید تا علاوه بر سلامت کلی بدن به میل جنسی ‌تان نیز کمک کرده باشید.

 

استیک

با این که گوشت می تواند پروتئین و روی بدن شما را تامین کند، ولی گوشت، حاوی چربی اشباع و کلسترول بالا هم هست. یک رژیم غذایی با گوشت فراوان می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد که این بیماری ها شرایط سلامت گردش خون و عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

یک مطالعه کوچک در سال 2006 که در حواس شیمیایی، منتشر شده، اعلام کرد، خوردن گوشت، ممکن است منجر به ایجاد بویی در بدن شود که جذابیت آن را کم می کند. در این مطالعه، 17 مرد که به دودسته تقسیم شده بودند، به مدت دو هفته یک گروه رژیم با گوشت و یک گروه رژیم بدون گوشت داشتند، که پس از یک هفته جابجا می شدند. از زنان خواسته شد جذابیت را تنها بر اساس بوی پدی که زیر بغل مردان گذاشته شده بود، مشخص کنند و آنها افراد غیر گوشتخوار را ترجیح دادند.

 

حساسیت فصلی باعث کاهش میل جنسی می شود

هنوز پاییز جای پایش را محکم نکرده، خارش بینی، عطسه و همه علایم حساسیت سراغ‌تان آمده؟ محققان می‌گویند حساسیت فصلی تنها مشکلی نیست که در این شرایط باید نگرانش باشید. آنها در بررسی‌های‌شان ثابت کرده‌اند که حساسیت فصلی می‌تواند میل جنسی را کم کرده و شما را از همسرتان دور کند.

 

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد کسانی که به رینیت آلرژیک درمان ‌نشده دچار هستند و همیشه در معرض عود کردن علایم آلرژیک قرار دارند، در زندگی مشترک‌شان هم دچار مشکل هستند و از سردی جنسی رنج می‌برند. از نظر آنها اگر به چنین بیماری مبتلا هستید یا سابقه دچار شدن به آن را داشته‌اید، طبیعی است که میل زیادی به برقراری رابطه زناشویی هم نداشته باشید.

 

پیش از این محققان ثابت کرده بودند آلرژی و علایم آن عملکرد شغلی و تحصیلی را پایین می‌آورند و حتی مجال رشد اجتماعی را هم به مبتلایان‌شان نمی‌دهند، اما بررسی‌های تازه نشان می‌دهد که باید کاهش میل جنسی و کاهش لذت برقراری رابطه زناشویی هم به عوارض دچار شدن به آلرژی اضافه کرد. حتما این بهانه‌ها برای اینکه در اولین فرصت به متخصص مراجعه کرده و آلرژی‌تان را درمان کنید، کافی خواهند بود.

 

اشک خانم‌ها میل جنسی آقایان را کم می‌کند

کم نیستند زنانی که فکر می‌کنند با اشک‌شان می‌توانند مرد زندگی خود را تحت تاثیر قرار دهند و روی طرز تفکر و حتی تصمیم‌های او با قطرات اشک‌شان تاثیر بگذارند. اما محققان در بررسی‌های‌شان خلاف این موضوع را ثابت‌کردند.

 

آنها در بررسی‌هایی که روی تاثیر اشک خانم‌ها بر آقایان انجام دادند، دریافتند که این قطرات شور هیچ حس همدردی را در آقایان ایجاد نمی‌کنند و نمی توانند زندگی شما را ازخطر نجات دهند. اما این محققان نه تنها تاثیر مثبت اشک خانم‌ها بر فکر و رفتار آقایان را انکار کردند، بلکه اعلام کردند که اشک خانم‌ها باعث کم شدن میل جنسی همسرشان می‌شود و همه چیز را خراب‌تر می‌کند. آنها گروهی از آقایان را در معرض اشک زنان قرار دادند و دریافتند با بوییدن اشک واقعی، فعالیت بخش‌هایی از مغز که به تحریک جنسی مربوطند، کاهش می‌یابد.

 

محققــان ‌در ادامـــه بررسی‌های‌شان دریافتند رفتارهای ناخودآگاه انسان، پیام‌های بسیاری را به اطرافیان ارسال می‌کند و گریه کردن هم یکی از این رفتارهای پیام رسان است. آنها دریافتند گریه کردن موجب انتقال یک پیام شیمیایی به دیگران می‌شود و گرچه مکانیسم دقیق آن هنوز شناخته نشده است، اما نتایج حاکی از آن است که اشک خانم‌ها میل جنسی آقایان را کم می‌کند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *