قیمت کاشت مو / انواع روش کاشت مو

قیمت کاشت مو انواع روش کاشت مو

یکی از دغدغه های جوانان، ریزش موی سر است، متاسفانه امروزه  به دلایل مختلفی از جمله تغذیه نامناسب، استرس و فشار کاری، ریزش مو در افراد افزایش یافته است، به همین علت افراد از روش های مختلفی جهت ترمیم و جلوگیری از ریزش مو استفاده می کنند.

ریزش مو و کم پشت شدن موی سر باعث بالا تر دیده شدن سن و آسیب به اعتماد به نفس افراد می شود، یکی از روش هایی که امروزه رونق بیشتری یافته است و اکثرا در تمام نقاط دنیا از آن استفاده می کنند تا جایگزینی برای موهای از دست رفته داشته باشند،  کاشت موست.

کاشت مو نوعی جراحی است که در آن ریشه مو را از ناحیه اهدا کننده به بخش خالی از مو انتقال می دهند، کاشت مو انواع روش های مختلفی دارد و بستگی به شرایط موی سر فرد بهترین روش انتخاب می شود.

ما در این مقاله می خواهیم قیمت کاشت مو و انواع روش های آن را در اختیار شما قرار دهیم، اگر تصمیم دارید اقدام به چنین کاری کنید، جهت آشنایی بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

کاشت مو به روش جراحی FUT

این روش جراحی در اتاق عمل انجام می گیرد. به این صورت می باشد که در ابتدا یک برش به شکل نواری از پوست سر توسط جراح برداشته می شود. اندازه این برش تقریبا 2 سانتی متر می باشد. سپس نوار برداشته شده را تکه تکه می کنند تا فولیکول های مو از آن جدا گردد و در نقطه ی مورد نظر کاشت شود. از معایب این روش این است که، امکان دارد آثار زخم در قسمت برداشته شدن لایه پوست باقی بماند ودوره نقاهت زمان بیشتری طی کند ، همچنین در قسمت گردن امکان کشیدگی پوست وجود دارد.

کاشت مو به روش غیر جراحی FIT

این روش نیازی به عمل جراحی ندارد، فقط پزشک متخصص توسط سوزن هایی نازک از موی سر فرد برمی دارد، سپس موی برداشته شده را در ناحیه ی بدون مو کاشت می کند. در این روش پانسمان بسیار سطحی انجام می گیرد که حداکثر یک روز می ماند و کمک می کند تا کیفیت موی کاشته شده بالا رود، البته دقت داشته باشید که دو روش بالا، منجر به تکرار جلسه های کاشت مو و خستگی فرد می شوند و از همه مهم تر این که در آخر احتمال این که تراکم مو های کاشته شده نیز کم باشد وجود دارد.

قیمت کاشت مو- انواع روش کاشت مو

کاشت مو به روش SUT

از بهترین روش هایی است که بیشتر مورد استفاده می گیرد. در این روش نیازی به عمل جراحی یا پانسمان و بخیه و … نیست. در این روش پزشکان می توانند با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک، عمل کاشت مو را تا 14000 هزار تار موی واقعی، انجام دهند. این عدد تقریبا 3 برابر روش های قدیمی می باشد. یعنی در این روش، در یک جلسه می تواننند 14000 تار مو را کاشت کنند. یکی دیگر از مزایای این روش طبیعی بودن خط رویش می باشد. همچنین در این روش ، مو تراکم بسیار بالایی دارد و فولیکول های مو اصلا از بین نمی روند و آسیبی به آن ها نمی رسد زیرا تمامی عملیات برداشت و فریز کردن در طی یک فرآیند انجام گرفته و فولیکول های مو سالم می مانند.

قیمت کاشت مو- انواع روش کاشت مو

کاشت مو به روش BHT

این روش با روش های قبلی گفته شده کمی متفاوت می باشد. در این روش به جای برداشت از موی سرد فرد و کاشت در محل طاس، از موهای بدن فرد برداشته می شود. از محل هایی مانند موی سینه، کتف، ران و ….مو برداشت می کنند و در سر فرد کاشت می کنند. به دلیل این که موی قسمت های مختلف بدن با موی سر فرق دارد، از این روش به تنهایی استفاده نمی کنند. این روش را برای کسانی انجام می دهند که بانک موی کافی در سر خود ندارند و پزشک مجبور به این کار می باشد. استفاده کردن از این روش به گونه ای مناسب می باشد که، فرد بانک موی متوسطی در سر خود داشته باشد و پزشک از فولیکول آن ها برای قسمت های طاس استفاده کند و برای پر کردن مابین آن ها از مو های قسمت دیگر بدن استفاده کند، به همین دلیل بهتر است نام این روش را، روش مکملی نیز نامید. در این روش هنگام استفاده از مو های بدن، پزشک شرایطی مانند وضعیت ریشه، جنس و حالت قرار گرفتن موهای بدن را کنترل می کند در نتیجه صرفا پر پشت بودن مو های بدن دلیل خوبی برای استفاده از این روش نیست.

قیمت کاشت مو- انواع روش کاشت مو

قیمت کاشت مو بر چه اساسی بوده و چقدر می باشد؟

قیمت کاشت مو بر اساس میزان گرفت ها یعنی همان پیوند ها ، محاسبه می شود. هزینه کاشت مو در روش SUT بستگی به سطح ریزش موی سر فرد دارد که به طور متوسط این هزینه ما بین 3.700.000 الی 5.500.000 تومان می باشد. البته در بعضی موارد نحوه قیمت گذاری بر اساس تعداد تار مو می باشد، مثلا وقتی 1000 تارمو را کاشت می کنند 175 تومان قیمت گذاری می کنند در نتیجه 16.000 تار مو 6.000.000 تومان خواهد بود. در بعضی کلینیک ها، بر اساس وسعت طاسی که کاشت می کنند قیمت گذاری می کنند، مثلا اگر 8 سانتی متر جلوی سر را کاشت کنند 3.000.000میلیون تومان خواهد بود یا کاشت مو در نصف سر 4.500.000 تومان و کل سر 6.000.000 خواهد بود.  در کاشت مو به روش FIT 5.000.000 تومان قیمت گذاری می کنند و کاشت مو به روش FUT 3.500.000 تومان می باشد. کاشت مو به روش ترکیبی 7.000.000 تومان می باشد.

ما در بالا به چند مورد از روش های کاشت مو و مزیت و معایب و قیمت آن ها اشاره کردیم، اما همان طور که خواندید کاشت مو به روش SUT آسان ترین روش می باشد که کاملا بدون درد و عوارض بعد از کاشت می باشد که البته انتخاب بهترین روش برای کاشت مو با توجه به شرایط موی سر فرد توسط پزشک تشخیص داده می شود.

ارسال دیدگاه