نحوه ی کاهش هزینه های زندگی

نحوه ی کاهش هزینه های زندگی

روش های کاهش هزینه های زندگی

این مردان همسران خود را به سرمایه گذاری‌هاي خوب تشویق می کنند یا هر دو به صورت مشترک در پروژه‌هایي شریک می شوند.

 

چگونه هزینه‌هاي زندگی را با همسرتان قسمت کنید؟  کوچه پس کوچه هاي تفاهم کاهش هزینه هاي زندگی یکی از بزرگ ترین موارد‌ قهر و جدایی زوج‌ها از یکدیگر، اختلاف در امور مالی هست

 

یکی از بزرگ ترین موارد‌ي که منجر به قهر و جدایی زوج‌ها از یکدیگر می شود، اختلاف در امور مالی هست که با رعایت راهکار‌هایي می توان از بروز این اختلاف در زندگی مشترک پیشگیري کرد.

 

دردنیای امروزی به علت علاقه یا ضرورت فراهم سازی خانواده، زن و شوهر‌ هردو کار میکنند، اما نکته اصلی چگونگی تخصیص هزینه‌ها و بهرهگیری عادلانه از درآمدی هست که هردونفر بدست می‌آورند.

 

به طور کلی در خانواده سنتی مرد بعنوان سرپرست به سرکار می رود و مقداری از درآمد را برای خرج منزل، البسه، نگه داری، مراقبت و تحصیل کودکان، انجام سفر، مریضی و اتفاقات پیش بینی نشده اختصاص می دهد و بقیه درآمد را در صورت دوراندیشی در پروژه‌هاي صحیح سرمایه گذاری می کند، اما در جوامع مدرن امروزی زنان نیز صاحب مناسب بینظیر و شغل‌هاي پردرآمد میباشند و مثل شوهران خود هر روز کار می کنند که در ین صورت اختصاص هزینه چگونه باید باشد؟

 

درمواردی حتی درآمد زن بالاتر از مرد هست که می تواند دربرخی مردان سبب ایجاد حساسیت، خشم و حسادت شود، درعوض گروهی دیگر از مردان همسران خود را تشویق کرده و  انها را موجب افتخار خانواده میدانند.

 

 

اختصاص درآمد زندگی به طور کلی برعهده مرد هست،  اما اگر مردی دارای همسری شاغل هست این به معنای شانه خالی کردن از هزینه هاي زندگی نیست.

 

بعضی از مردان در این موارد تمام خرج‌هاي منزل، تحصیل فرزندان و مواردی از این دست را به عهده زن میدانند و درآمد خود را صرف سرمایه گذاری‌هاي مورد علاقه، اعطای وام به دوستان، تفریح یا سپرده گذاری در بانک می کنند.

 

اینکار باعث شکست زندگی خانوادگی میشود، زیرا پس ازمدتی اختلاف بر سر بی مسئولیتی، سوء بهرهگیری و بی اعتنایی بین زن و شوهر به وجود می آید که این اختلاف می تواند حتی منجربه جدایی شود.

 

بعضی از زوجین نیز در خصوص درآمدی که کسب می کنند به هم دیگر دروغ میگویند یا با هم شفاف نیستند، در این حالت یکی از طرفین هزینه بیشتری در زندگی صرف میکند درحالی که دیگری به فعالیت‌هاي مالی مورد علاقه خود میپردازد و اگر یک روز این مسئله افشا شود، می تواند منجر به اختلافات جدی، قهر و جدایی شود.

 

بعضی از مردان نیز با دعوا، قهر و تهدید مجبور به مشارکت در مسائل مالی خانواده می شوند و معمولاً با تحقیر یا خشم هزینه‌هاي زندگی را متحمل میشوند، این مردان باید گذشته از اقدام به تشکیل خانواده در خصوص مسئولیت پذیری برای خرج زندگی آگاهی بیشتری بدست آورند.

 

بعضی دیگر از مردان نیز به درآمد خود به چشم یک اهرم قدرت نگاه میکنند و با ایجاد وابستگی شدید خانواده به خود به لحاظ مالی می‌کوشند تا احساس ریاست و قدرت کنند،  این مردان معمولاً در اجتماع افراد موفقی نیستند و می‌کوشند تا فشار‌هاي کاری خود را به این صورت با فشار به خانواده بازرسی کنند.

 

برای جلوگیري از بروز این رخداد‌هاي ناگوار و برهم زننده آرامش خانواده باید از راهکار‌هاي زیر بهرهگیری کرد.

 

نحوه ی کاهش هزینه های زندگی

اختصاص درآمد زندگی به طور کلی برعهده مرد است

 

درگام اول گذشته از ازدواج موضع خود در خصوص مسائل مالی را مشخص کنید. 

بازکردن یک حساب مشترک با همسر می تواند یک اقدام بسیار خوب برای بازرسی هزینه‌هاي زندگی باشد.

 

مشترک کردن سایر وسایل زندگی از جمله اتومبیل، منزل یا اشیای گران قیمت نیز می تواند در ایجاد اعتماد بین شما و همسرتان خوب باشد.

 

اگر همسرشما درآمدی بسیاربالاتر از شما دارد، میتواند در صورت تمایل مقادیر بیشتری از خرج زندگی راعهده دار شود و شما به صرفه جویی و پس انداز بیشتری بپردازید.

 

در خصوص مسائلی مثل مهمانی، مسافرت یا رفتن به رستوران، تخصیص هزینه میتواند به صورت مشترک یا نوبتی براساس درآمد هریک از زوجین انجام شود.

 

به طور کلی زنان، چون اضافه بر کار، عهده دار مراقبت از فرزندان و انجام کار‌هاي منزل نیز میباشند باید پاداش صرف هزینه کمتر در خانواده را داشته باشند تا انگیزه و امید بیشتری برای ادامه راه زندگی پیدا کنند.

 

زنانی که دارای درآمد و پس انداز مناسب میباشند معمولاً کمتر با مشکلاتی مثل استرس و نگرانی مواجه میشوند، از سلامت بهتری برخوردار میباشند و به ظاهر خود و فرزندان اکثر اهمیت می دهند.

 

درصورتی که همچنان برای تخصیص هزینه با همسرخود دچار اختلاف و تردید هستید، می توانید از کمک مشاورین مالی یا اعضای خانواده و دوستان که تجربیات پیروز دارند بهره‌مند شوید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *