اعتماد به نفس جنسی چیست و چگونه می توان آن را افزایش داد؟

confidence-how-increased-1

اعتماد به نفس جنسی

 

اعتماد به نفس جنسی در زن و مرد مسئله مهمی است که به بهبود روابط جنسی نیز کمک می کند، در این مطلب نکاتی برای بهبود اعتماد به نفس جنسی بیان می شود.

رابطه جنسی و برقراری یک ارتباط مثبت در زندگی مشترک از اهمیت ویژه ای برخوردار است . برای اینکه افراد بتوانند یک رابطه جنسی موفقیت آمیز برقرار کنند ، باید به نیازهای یکدیگر در حین برقراری رابطه توجه کنند و بدانند کدام کارها در زمان برقراری رابطه سبب می شود رابطه به خوبی پیش رود و بهبود یابد.

 

احساس آرامش و راضی‌بودن از بدن و رابطه زناشویی کار آسانی نیست اما در هر سنی امکا‌ن‌پذیر است. کافی است احساس آزادی درونی داشته باشید و نگاه مثبتی به خود بیندازید. داشتن اعتماد به نفس جنسی، یعنی جرأت دادن به خود برای ملاقات با همسر و وارد شدن به یک رابطه زناشویی بدون هیچ ترسی.

 

اعتماد به نفس جنسی, بهترین راه افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی, اعتماد به نفس جنسی چیستبهترین راه افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی

 

به عبارت دیگر، اعتمادبه‌نفس جنسی یعنی اعتماد داشتن به بدن خود و پذیرفتن تصویر آن همان‌طور که هست و توانایی‌هایی که دارد و لذتی که می‌تواند ایجاد کند. به کسانی که گمان می‌کنند بدنی ایده‌آل ندارند، نمی‌توان اظهار علاقه و با آنها رابطه‌ای را آغاز کرد زیرا دچار نوعی درگیری درونی می‌شوند و به مرور زمان، این درگیری باعث سستی بدنی و کاهش میل و اشتیاق جنسی خواهد شد.

 

نداشتن اعتماد به نفس جنسی به خصوص در میان زنان شایع است. اگر زنان مطمئن باشند از نظر جنسی جذاب هستند و همسرشان دوستشان دارد، اعتماد به نفس جنسی پیدا می‌کنند ولی اگر زنی احساس کند بین او و آنچه در اجتماع مد روز است؛ مانند جوانی، لاغری، عضلانی بودن و… شکاف عمیقی پیش آمده، نگاهی که به خود دارد منتقدانه‌تر می‌شود و همین امر می‌تواند اعتماد به نفس جنسی او را تخریب کند.

 

البته اعتماد به نفس جنسی در مردان هم مهم است. در واقع قدرت نعوظ، اندازه آلت تناسلی و حسی که به همسر خود منتقل می‌کنند و میزان توانایی در ارضا کردن همسر، اعتماد به نفس جنسی‌شان را بالا می‌برد.

 

اعتماد به نفس جنسی, بهترین راه افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی, اعتماد به نفس جنسی چیستراه هایی برای افزایش اعتماد به نفس جنسی

 

راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس جنسی

 

به احساسات منفی درون خود توجه نکنید

طوری رفتار کنید انگار که از هر لحاظ فوق العاده هستید، زیبایی های خود را ببینید و سعی کنید جنبه های منفی اندام خود را فراموش کنید.

 

 به طرف مقابل اعتماد کنید

گاهی ترس از اینکه قضاوت طرف مقابل در مورد ما چه باشد، باعث می‌شود به خصوص در اولین برخوردها، میل جنسی به شدت کاهش یابد. گاهی یک کلمه، یک نگاه یا یک تجربه بد، باعث از دست دادن اعتماد به نفس جنسی فرد می‌شود.

 

همسر خوب، همسری است که از نظر جنسی همسر خود را سرکوب نکند و به همراه او یک رابطه لذت‌بخش به وجود آورد. مسخره یا مقایسه کردن اشتباه بزرگی است. اعتماد به نفس جنسی در یک مرد یا زن با نگاه‌های همسر تقویت می‌شود.

 

چیزی به نام حافظه جسمی واقعا وجود دارد. اندام‌های ما تمام تجربه‌های مثبت و منفی را در خود ذخیره می‌کنند. هر چه تجربه‌های مثبت ما بیشتر باشد اعتماد به نفس جسمی و جنسی‌مان بالاتر می‌رود.

 

اعتماد به نفس جنسی, بهترین راه افزایش اعتماد به نفس در رابطه جنسی, اعتماد به نفس جنسی چیستافزایش اعتماد به نفس جنسی

 

از لحاظ روحی و ذهنی با خود آشتی کنید 

برای داشتن اعتماد به نفس جنسی با خود از لحاظ روحی و ذهنی آشتی کنید. پس تنها به احساستان اجازه ندهید که رابطه شما را کنترل کند و به مغز نیز اجازه دخالت دهید که با تخیل بتواند رابطه جنسی را هیجان انگیز کند . اینگونه شما می توانید لذت طرف مقابل را درگیر و او را با خود همراه کنید.

    موسیقی گوش دهید

    بهتر است داروهای آرام بخش یا مصرف الکل را فراموش کنید. موسیقی سالم ترین راه برای بهبود خلق و خو و البته یک روش فوق العاده است. بیشتر به موسیقی های مورد علاقه خود گوش کنید.

     

    نداشتن اعتماد به نفس، دلیل به اجتناب از رابطه جنسی نیست

    حتی اگر اعتماد به نفس خوبی ندارید، باز هم از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید. گاهی لازم است کمی تظاهر کنید. سعی کنید تمام این تظاهر کردن ها را به واقعیت تبدیل کنید.

     

    تحرک کافی داشته باشید

    برای سلامت جسم و آزاد شدن افکار مثبت ورزش هایی مانند پیاده روی و دو را انجام دهید تا جسم و روحتان سالم شود.

     

    جرات خواستن پیدا کنید

    یاد بگیرید در یک رابطه جنسی آنچه دوست دارید، از همسر خود تقاضا کنید. با دادن اطلاعات درست و راهنمایی به جا، هم شما اعتماد به نفس پیدا می‌کنید هم همسرتان.

     

    دیدگاه ها

    • کمال مرداد 7, 1399 :: 8:22 ق.ظ

      چگونه میل جنسی را به همسر نشان دهیم و خجالت نکشیم ؟

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *