علاقه به همجنس در دختر و پسر

علاقه به همجنس در دختر و پسر (1)

علاقه به همجنس و همجنسگرایی

علاقه به همجنس به دو گونه است:

1- علاقه ناسالم به همجنس که با اصطلاح همجنسگرایی شناخته می شود: برخی از همجنسگرایان از ابتدا این گونه نبوده و در اثر تربیت های ناصحیح ، محیط ناسالم و عوامل دیگر به همجنس تمایل بیش تری پیدا کرده اند . بیش تر کسانی که از آنان به عنوان همجنسگرا نام برده می شود، از این دسته بوده و می توانند با به کار بستن راهکارهایی از این خوی ناپسند جدا شده و همانند دیگر انسان ها زندگی سالم و معقولی را داشته باشند و با ازدواج به زندگی عادی برگردند.
2- عده کمی از افرادی که به همجنس خود علاقه دارند، بدون این که عوامل بالا در این گرایش دخیل باشد، به جنس مخالف تمایلی نداشته و بیش تر به همجنس خود علاقه نشان می دهند. اگر بخواهیم پاسخ سوال شما را بدهیم ، قطعا روی سخن ما این عده هستند . با اکثریتی که در دسته اول هستند، کاری نداریم . در باره تمایل همجنسگرایانه دسته دوم، متخصصان پزشکی و روانپزشکی دو نظر متفاوت دارند. برخی این گرایش را نوعی بیماری دانسته و برخی دیگر آن را نه یک بیماری، بلکه یک خصوصیت ژنتیک و ذاتی می دانند. طبیعی است اگر نظر گروه اول را بپذیریم، باید بگوییم این نوع همجنس گرایان نیز باید مانند هر بیمار دیگر، به درمان خود اقدام نمایند. بیمار بودن دلیل بر تجویز ارتباط جنسی آنان با همجنس نمی گردد. این اشخاص با استفاده از داروهایی که برایشان تجویز می شود و استفاده از هورمون های مخصوص به تدریج تمایل شان به همجنس از بین رفته و به زندگی عادی بر می گردند.علاقه به جنس مخالف
اما اگر این نظر دسته دوم را پذیرفت و همجنسگرایی را نه بیماری ،بلکه یک واکنش طبیعی از طرف فردی بدانیم که از طریق ژنتیک این خصوصیت را به ارث برده، در این جا چاره ای نیست تا برای همجنس گرایی که در ادیان مختلف مذموم شمرده شده ، یک استثنا زده و این عده بسیار کم را از بقیه مردم جدا کنیم و بگوییم برای این عده گرایش و تمایل به همجنس ایرادی ندارد.
نظر دوم هنوز در حد یک نظریه است که مخالفان زیادی داشته و تاکنون به عنوان یک قانون و قاعده علمی صد در صد مطرح نیست. البته مجامع همجنسگرا و انجمن های همجنس بازی با تبلغات زیاد می خواهند وانمود کنند که این گرایش طبیعی بوده و به انتخاب شخص اصلا بستگی نداشته و این هم سبکی از زندگی است. ولی با تبلیغات و هیاهو نمی توان قاعده علمی را به اثبات رساند.علاقه به جنس مخالف
تا زمانی که این قضیه به اثبات نرسد، همجس گرایی و همجنس بازی مذموم بوده و کسانی که رفتاری در این زمینه از خود بروز دهند، گناهکار و خلافکار شمرده خواهند شد.

علاقه به همجنس در دختر و پسر

عوامل ایجاد علاقه آسیب زا، به افراد همجنس:
1- تجارب غلط و گاه ناخواسته همجنس خواهی در اثر ارتباط با دوستان ناباب.
2- احساس بی ارزشی و سرخوردگی در تلاش جهت ایجاد رابطه مشروع با جنس مخالف: گاه به علت فراهم نبودن شرایط ازدواج و در بعضی موارد چشیدن طعم شکست پس از برقراری رابطه با جنس مخالف، فرد از این مسئله ناامید شده و برای جبران شکست به همجنس خود روی می آورد.
3- نداشتن خواهر یا برادری از جنس مخالف خود در خانه، باعث ایجاد تصورات نادرست از جنس مخالف و در نتیجه برقراری دوستی های عمیق بین همجنس می گردد. تصوراتی مانند اینکه همه پسرها یا همه دخترها خیانتکارند، کثیفند، غیر قابل اعتماد و اتکا هستند.
4- وجود محدودیت‏هایی در محل زندگی افراد (مثلاً محل خواب دخترهای یک خانواده از یکدیگر جدا نیست و یا اهل خانواده مجبورند با هم در یک محل و در یک اتاق زندگی کنند).
5- ضعف مبانی مذهبی و اعتقادی خانواده: عدم آگاهی از عواقب عشق ها و علائقی که منجر به فساد و فحشای جنسی می شود. همچنین عدم آگاهی از نظر شرع در رابطه با عوامل زمینه ساز انحرافاتی از این دست جزء اصلی ترین گزینه های ذکر شده در همجنس گرایی است.

به عنوان نمونه به موارد ذیل توجه فرمائید:
• اجتناب از نگاه شهوت‏ آمیز به همجنس: روایات و آیات بیشماری در این زمینه وجود دارد که بدون استثنا از نگاه شهوت آمیز نهی می کند.
• پرهیز از بوسه شهوت ‏آمیز: امام صادق علیه ‏السلام از قول رسول خدا صلی الله و علیه و آله فرموده‏ اند: “کسی که جوانی را از روی شهوت ببوسد، خداوند او را در قیامت به لجامی از آتش لجام می‏زند” .(1)
• اجتناب از خوابیدن دو دختر در یک بستر: رسول خدا صلی الله وعلیه وآله می‏فرماید: “بستر فرزندان خود را از ده سالگی جدا سازید، یعنی دو برادر یا دو خواهر یا برادر و خواهر زیر یک لحاف نخوابند”.(2)
• تقویت ایمان: همجنس بازی بر اثر طغیان غریزه جنسی انجام می‏شود . یاد خدا و یاد مرگ و تقویت ایمان از طریق ارتباط همیشگی با خدا و دعا و توسل در کنترل غریزه جنسی بسیار مؤثر است.
• ازدواج شرعی، چون موافق فطرت است، به فرمایش قرآن آرام بخش است؛ ولی همجنس بازی، عملی بر خلاف فطرت است . هر چه با فطرت همخوانی نداشت، تأثیر سوء دارد، یعنی نه تنها فاعل و مفعول با این عمل به آرامش نمی‏رسند، بلکه باعث ایجاد استرس، سردی مزاج در روابط زناشویی، ترس از افشای راز توسط طرف مقابل و در بعضی موارد اخاذی های پی در پی یکی از طرفین می گردند. به همین دلیل روایات زیادی درباره همجنس بازی نقل شده که بسیار تکان دهنده است. با مطالعه آن روایات، می‏توان به پلید بودن این عمل پی برد. پیامبر اکرم‏ صلی الله و علیه و آله فرموده‏اند:
“هر کس با نوجوانی آمیزش جنسی کند، روز قیامت ناپاک وارد محشر می‏شود، آن چنان که تمام آب‏های جهان او را پاک نخواهند کرد. خداوند بر او غضب می‏کند. از رحمت خویش دور می‏دارد. دوزخ را برای او آماده ساخته و چه بد جایگاهی است” .(3)

توصیه هایی برای جلوگیری از تبدیل شدن روابط دوستانه به روابط خارج از چهارچوب عرفی و شرعی:
1- برای خود حرمت نفس قائل شده و به ارزش وجودی خود پی ببرد: کسی که خود را محترم نمی شمارد، حاضر است دست به هر کاری بزند تا کمبودهای شخصیتی خود را جبران نماید (گرچه با برآورده کردن خواسته های نامشروع انسانی ناسالم). معروف است: از شرِّ کسی که خود را کوچک می شمارد، در امان نخواهی بود.
2- اگر نیاز جنسی دارد، سعی کند با مؤکول کردن برآوردن خواسته های جنسی خود به بعد از ازدواج، تا فراهم شدن شرائط، بردباری کند.
3- تحکیم روابط سازنده با والدین و عدم کناره گیری از آن ها.
4- کناره گیری از دوستان ناباب.
5– در میان گذاشتن مشکلات شخصی با فردی دلسوز و مشاوری صالح که اصولا مربی ها و مشاوران دبیرستان یا دانشگاه جزء اولین گزینه های احتمالی شما می باشند.

علاقه به همجنس در دختر و پسر

پی نوشت ها:
1.وسائل الشیعه، ج 14، ص 257.
2.همان، ص 171.
3.همان، ص 249.

ارسال دیدگاه