دلیل خودارضایی مردان متاهل چیست؟

دلیل خودارضایی مردان متاهل

زمانی كه خانمی احساس می كند همسرش خودارضایی دارد، اول باید از این ماجرا مطمئن شود. گاهی اوقات خانم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند كه همسرشان خودارضایی می‌كند

خودارضایی مردان متأهل، چرا؟

قدم اول برای حل بحران این است كه از انجام این عادت توسط همسرتان به صورت قطعی مطلع شوید، در غیر این صورت اگر بخواهید مشكل خودارضایی‌اش را با او در میان بگذارید و او این كار را انجام نداده باشد، با مشكلات زیادی روبرو می‌شوید.

اگر همسر فرد از این ماجرا مطمئن بود باید چه كند؟

بهترین راه این است كه این مسئله را با همسرش در میان بگذارد و به او بگوید از این ماجرا اطلاع دارد. خانم‌ها باید سعی كنند در زمان مناسب این مسئله را با همسرشان در میان بگذارند و بدون اینكه بخواهند به او متلک بیندازند یا سرزنشش كنند اصل موضوع را همانطور كه هست بیان كنند و دلایل همسرشان را بشنوند.

ممكن است خانمی با دیدن صحنه‌ی خودارضایی همسرش، از او دلزده شود. در این صورت باید چه كاری انجام داد؟

خیلی وقت‌ها مشكلاتی كه منجر به انجام خودارضایی می‌شود به رابطه‌ی جنسی با شریك ربطی ندارد و فقط به دلیل مشكلات روحی و فردی است كه تایید این مسئله هم باید توسط پزشك انجام شود و خیلی منطقی نیست خانم بخواهد برای این موضوع خودش را ناراحت كند و مدام این فكر منفی را در ذهنش پرورش دهد كه «همسرم چون من را دوست ندارد، یا چون من راضی‌اش نمی‌كنم» خودارضایی می‌كند.اما اگر به محض بیان موضوع، همسرتان به شما بگوید به دلیل اینكه از رابطه‌ی جنسی خودش با شما لذت نمی‌برد دست به این كار می‌زند آن موقع است كه خانم حق دارد دلگیر شود. اما جای نگرانی نیست چون این مشكل با همراهی زوج حل می‌شود نه قهر و دلگیری.

 

دلیل اصلی خودارضایی مردان متاهل چیست؟
مرد ناراحت

دلایل متعددی دارد، مثلا:

  • آقایی كه در دوران مجردی خودارضایی انجام می‌داده، بعد از ازدواج هم ممكن است طبق عادت و اعتیادی كه در این سال‌ها وارد زندگی‌اش شده این كار را ادامه بدهد.
  • مسئله دیگر نبود رابطه‌ی عاطفی و احساسی با همسر و رضایت‌بخش نبودن رابطه‌ی جنسی این افراد است. مردانی كه در كنار همسرشان احساس آرامش ندارند ممكن است دست به این كار بزنند.
  • مسئله‌ی مهم دیگر هم اختلالات روحی است كه نباید از آن غافل شد و باید حتما آن را زیر نظر پزشك درمان كرد.
  • بعضی وقت‌ها مردان مشكلاتی مانند زود انزالی، دیر انزالی و اختلال نعوظ دارند اما به جای اینكه به فكر درمان باشند، از رابطه با همسرشان اجتناب می‌كنند و دست به خودارضایی می‌زنند.
  • بعضی خانم‌ها از این شكایت دارند كه همسرشان بعد از دوره‌ی بارداری و زایمان، و در اثر مدتی دوری از رابطه جنسی، شروع به خودارضایی می‌كند، دلیل این اتفاق چیست؟از آنجایی كه ممكن است رابطه‌ی جنسی در زمان بارداری و تا چند هفته بعد از زایمان وجود نداشته باشد، آقایان به دلیل نیاز جنسی كه در بدن شان است رو به خودارضایی می‌آورند. این درحالی است که خانم‌ها تا قبل از ماه هشتم بارداری در حالت عادی منعی برای برقراری رابطه‌ی جنسی ندارند. از آن طرف بعد از آن هم بسته به نوع زایمان می‌توانند بعد از 4 تا 8 هفته رابطه‌شان را شروع كنند اما بعضی از زوج‌ها از ابتدای بارداری تا چند ماه پس از زایمان رابطه‌ی جنسی‌شان را به شكل كامل فراموش می‌كنند و در این موقعیت ممكن است آقایان نتوانند این وضعیت را تحمل كنند و روی به خودارضایی بیاورند.

چطور باید برای ترك خودارضایی اقدام كرد؟

در مواردی که خودارضایی آقا از زمان بارداری همسر شروع شده، بهتر است زن و شوهر سعی کنند رابطه زناشویی را به صورت مرتب مثل قبل از بارداری از سر بگیرند. همزمان رابطه عاطفی‌شان را تقویت کنند تا هیچكدام از طرفین احساس خلا نكنند. اما در کل وقتی این موضوع بین زوجی پیش می‌آید، قدم اول طرح مسئله است تا آنها به نتیجه برسند كه دلیل خودارضایی، فردی است یا درون رابطه‌ای.

بعد از مشخص شدن این قسمت باید حتما به روانشناس یا روانپزشك مراجعه كنند. اگر جلسات مشاوره برای فرد جواب بدهد و مشكل او را حل كند، نیازی به روانپزشك و دارو نیست اما در موارد اندكی، ممكن است به دارو هم نیاز باشد كه توسط روانپزشك تجویز می‌شود.

توصیه‌های عمومی‌ برای افرادی که خودارضایی می کنند چیست؟

آنها نباید خودشان را در معرض خطر قرار بدهند. مثلا اگر تنهایی آنها را به فكر خودارضایی می‌اندازد، نباید خودشان را در موقعیتی قرار دهند كه تنها باشند. به طور كلی آدم‌هایی كه اعتیاد به خودارضایی دارند نباید در مكان‌ها، موقعیت‌ها و در كنار افرادی قرار بگیرند كه باعث تحریك‌شان می‌شود و آنها را به سمت خودارضایی سوق می‌دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *