پاسخ به شایعات جنسی

پاسخ به شایعات جنسی
پاسخ به شایعات جنسی

در این مطلب به برخی از شایعات جنسی که رواج یافته اشاره شده و توضیحی برای رفع این ابهامات جنسی داده میشود.

 

شایعه اول : شهوت جنسی زنان 7 برابر مردان است
سوالی که باید از خودتان بپرسید بر مبنای کدام معیار اندازه گیری چنین آماری منتشر میشود ؟ حال آنکه تحریک پذیری و میل جنسی هر فرد نسبت به فرد دیگری متفاوت است و ممکن است زنی دارای میل جنسی زیاد و زنی دارای میل جنسی کمی باشد همچنین برخی اختلالات و عوامل میتوانند بر صعودی و نزولی بودن این میل موثر باشند پس این جمله که شهوت جنسی زنان 7 برابر مردان است صحیح نمیباشد و اساسا دیدگاه و نحوه تحریک پذیری مرد و زن متفاوت بوده و نمیتوان با وجود این تفاوت قیاسی بین دو جنس لحاظ نمود.

 

اما زن توانایی هایی دارد که مرد ندارد بعنوان مثال زنان میتوانند ارگاسمهای پیاپی داشته باشند و تحریک پذیری پله ای این در حالیست که مردان بلافاصله بعد از انزال برای مدتی درحالت تحریک ناپذیری خواهند بود بسته به سن و شرایط روحی از چند دقیقه تا چند ساعت یا حتی چند روز.

شایعه دوم : مایع منی برای پوست مفید است
مایع منی دارای مواد نگهدارنده و تقویت کننده اسپرم میباشد و این مواد و ترکیبات صرفا جهت نگهداری از اسپرم است لذا مایع منی بصورت مستقیم هیچ تاثیری بر روی پوست انسان ندارد.

شایعه سوم : خوردن منی مفید است
نه تنها مفید نیست بلکه میتواند مضرهم باشد

شایعه چهارم : رابطه جنسی مقعدی باعث برجستگی باسن میشود
به هیچ وجه از نظر علمی رابطه جنسی مقعدی نمیتواند تاثیری در برجستگی باسن داشته باشد.

شایعه پنجم : زنان ازدرد کشیدن در رابطه جنسی  لذت میبرند
یک زن و مرد که از نظر روانی سالم هستند به هیچ وجه از درد کشیدن خود و دیگری احساس لذت نمی کنند ، اما افرادی که دچار اختلالاتی نظیر سادیسم و مازوخیزم جنسی یا هر دو اختلال همزمان و یا چرخشی دارند از این رفتار لذت میبرند که همانطور که گفته شد نوعی اختلال محسوب میشود.

شایعه ششم : خود ارضائی باعث گودی و تو رفتگی زیر چشمها میشود
خیر خود ارضائی ارتباطی با بینایی و چشم و گودی زیر چشم ندارد آسیبهای خود ارضائی در صورت اعتیاد به صورت سایکولوژیک است نه فیزولوژیک مگر آنکه فرد دچار اعتیاد به خود ارضائی از نوع مرضی باشد که میتواند هر دو آسیب را بهمراه داشته باشد _ جسمانی و روانی )

شایعه هفتم : دختری که باکره است باردار نمیشود
بارداری ارتباطی به بکارت ندارد و اسپرم میتواند از منافذ پرده بکارت عبور کند و باعث لقاح شود.

شایعه هشتم : ریختن منی روی ناف باعث بارداری میشود
این جمله صحیح نیست و تنها ورود اسپرم به رحم میتواند باعث بارداری شود و راه وردی به رحم واژن است نه مقعد نه ناف و نه دهان.

شایعه نهم : از روی چهره  و یا راه رفتن فرد میتوان باکره بودن را تشخیص داد
به هیچ وجه از وضعیت ظاهری و یا راه رفتن نمیتوان چنین تشخیصی داد و اساس هیچ ارتباطی ندارد.

 

شایعه دهم : مردها فقط دنبال سکس هستند
میل جنسی مردان از غرایز آشکار آنها میباشد اما این بدان معنا نیست که مردان در ارتباط با زن فقط به دنبال تامین غریزه خود هستند ، همانطور که زنها تنها برای احساسات با مردها رابطه برقرار نمیکنند تکامل انسان به پیوند با جنس مخالف وابسته است در یکی میل جنسی از غرایز آشکار و در دیگری احساسات اما بدان معنی نیست که نیازهای دیگری به یکدیگر ندارند.
منبع :  tanzimekhanevadeh.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *