آیا احتمال انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی وجود دارد

transmit-corona-marital-1

انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی

 

ویروس كرونا از طریق لمس اشیاء و همینطور قطره های تنفسی منتقل می شود. قطره های میکروسکوپی تنفسی از طریق سرفه، عطسه یا گفتگو ، با ترشحات تنفسی بیمار خارج میشوند و در صورت تماس مستقیم با غشاهای مخاطی سبب الودگی سایرین می شوند.

بنابراین احتمال انتقال ویروس در رابطه جنسی، صرف نظر از اینکه چه عملی انجام می شود، تنها به علت تماس بدنی با شریک زندگی وجود دارد؛ حتی اگر این نزدیکی تنها نوازش یکدیگر باشد.

 

با توجه به انجام تحقيقات در مورد امکان انتقال ویروس کرونا از راه ارتباط جنسی هنوز دقیقا معلوم نیست که ميزان دوام این ویروس در اسپرم اشخاص مبتلا تا چه زمانی است ولی عاقلانه است که برای رعایت ایمنی، از تماس زناشویی با مردان یا زنان دارای علایم، تا ۱۴ روز و عدم مشاهده علایم جلوگیری شود.

 

در وضعیت فعلی بی خیال رابطه جنسی جدید شوید، چرا‌که امکان دارد ویروس را منتقل کنید.

 

مسئله مهم ديگر این است که برخی ها امکان دارد ناقل ویروس باشند ولی هیچ نشان خاصی از خود بروز ندهند. برای همین حتی اگر هیچ مشکلی هم نداشته باشید، امکان دارد بیماری را به فرد دیگری منتقل کنید و وی هم بخاطر تماس نزدیک با افراد دیگر بیماری را به آنها منتقل کند.

 

ما باید نسبت به خودمان و شریکمان احساس مسوولیت کنیم. چنانچه علایم این بیماری را دارید و اخیرا هم کسی را بوسیده اید، باید حتماً وی را در جریان بگذارید. و درصورتی که کسی را بوسیده اید که علایم دارد و خودتان هیچ علایمی ندارید، باز هم باید خود را قرنطینه کنید.

 

انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی,پاسخ به احتمال انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی

 

دیانگنگ لی از بیمارستان نظامی ۳۰۱ در پکن و همکارانش نوشته اند:“ما دریافتیم که کرونای جدید میتواند در مایع منی بیماران کووید- ۱۹ وجود داشته باشد، و امکان دارد در مایع منی بیماران درمان شده هم باقی بماند”.

 

حتی چنانچه ویروس نتواند در سیستم تولید مثل مردان تکثیر شود، امکان دارد باقی بماند، اتفاقی که چه بسا ناشی از ایمنی متفاوت بیضه ها است. متفاوت بودن ایمنی یک بخش از بدن به این معنی است که سیستم ایمنی بدن نمی تواند بطور کامل به آن بخش دسترسی داشته باشد تا به مهاجمان ویروسی حمله کند.

 

البته، این کشف آنقدر عجیب نیست. ویروس های زيادي میتوانند در دستگاه تولید مثل مردان زندگی کنند. ویروس ابولا و ویروس زیکا، هر دو در مایع منی گسترش یافته بودند، حتی در بیمارانی که چند ماه از بهبودی شان می گذشت.

 

هنوز معلوم نیست که آیا کرونا ویروس میتواند از این طريق گسترش بیابد یا نه. پیدا کردن شواهد وجود ویروس لزوماً به مفهوم عفونی بودن آن نیست.

 

چنانچه شخصی مبتلا به ویروس کرونا باشد بطورحتم انتقال دهنده ویروس هم خواهد بود.

 

کسی که مبتلا است نباید در زمان مسری بودن ارتباط زناشویی برقرار کند، در خصوص افرادی که نمی دانند مبتلا به ویروس کرونا هستند یا نه، میتوان متذکر شد در صورت ناقل بودن، از طريق نزدیک بودن به هم انتقال می دهد چرا‌که این ویروس بیشتر در حلق و بینی پنهان است.

 

انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی,پاسخ به احتمال انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی انتقال کرونا از طریق رابطه زناشویی

 

تحقيقات و مشاهدات عینی هم ثابت نموده که کرونا از مادر مبتلا به ویروس به جنین هم منتقل نمی شود و گزارشی نداشتیم که ناباروری بیاورد.

 

البته این احتیاج به بررسی طولانی مدت دارد و از زمان شیوع این بیماری زمانی نگذشته که احتمال ناباروری معلوم شود. ولی قانونا خانواده ها نباید از این مسئله نگران باشند، چون اگر این احتمال وجود داشت، احتمال ابتلا ویروس کرونا از مادر به جنین هم باید دیده می شد که خوشبختانه تا به حال شاهد این مسئله نبودیم.

 

اشخاصی که ایدز دارند احتمال اینکه کرونا بگیرند خیلی کم است

اشخاصی که ایدز دارند چون تحت درمان هستند نقص ایمنی بدن ندارند ضمن اینکه به دلیل داروهای ویروسی که استفاده می کنند عملا دیده شده که ویروس کرونا نگرفته اند.

 

این اشخاص ناقل هم نیستند برای این که تست کرونای آنان همواره منفی است ولی این به مفهوم رعایت نکردن نکات ایمنی نیست بلکه باید در کنار رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی، مراقبت های سلامتی بیشتری نسبت بخود و سایرین داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *