اندازه آلت تناسلی مردان

اندازه آلت تناسلی مردان

اندازه آلت تناسلی بطور طبیعی چقدر است؟

 

این روزها شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت پر شده از تبلیغات دستگاه‌ها و داروهای مختلف افزایش اندازه آلت تناسلی مردان، اما واقعا اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان در سنین مختلف چقدر است؟ این سوالی است که در اینحا یک استاد دانشگاه و متخصص به آن پاسخ داده است.

دکترمحمدرضا صفری‌نژاد، رئیس انجمن علمی سلامت خانواده ایران و استاد دانشگاه علوم پزشکی ارتش در پاسخ به فردی که در نامه‌ای پرسیده بود: «…من 38 ساله هستم اما اندام تناسلی ام رشد نکرده و در وضعیت کودکی باقی مانده است؛ در حالت نعوظ 4 سانتی متر است و زمانی که از این حالت خارج می شود، مانند آلت یک نوزاد است.

آیا برای بیماری من درمانی وجود دارد؟ من به پزشکان زیادی مراجعه کرده ام که برخی دارو تجویز کرده اند و برخی گفته اند وزن کم کن و برخی گفته اند جراحی کن! بارها داروهایی مصرف کرده ام که ثمربخش نبوده و دستگاه های توانبخشی ای هم که اکنون وجود دارند برایم قابل استفاده نیستند. لطفا راهنمایی ام کنید… »، اینگونه پاسخ داد: با توجه به شرح حالی که این خواننده گرامی ارائه کرده اند، به نظر می رسد که دچار کوچکی واقعی آلت تناسلی هستند ولی متاسفانه خیلی دیر نسبت به درمان مشکل خود اقدام کرده‌اند.

در یک دهه اخیر، بسیاری از مردان  درباره اندازه آلت تناسلی خود اظهار نگرانی می‌کنند و کم نیستند والدین پسربچه هایی که آنها نیز همین نگرانی را دارند.

 

عوامل تعیین کننده اندازه آلت تناسلی

اندازه آلت تناسلی مردان-اندازه آلت تناسلی بر مبنای زمینه های ژنتیکی فرد تعیین می شود. اندازه آلت تناسلی در طی بلوغ تغییر می کند .رشد آلت تناسلی بین سنین 10 تا 14 سالگی شروع می شود، البته این زمان در بعضی پسر بچه ها زودتر و بعضی دیرتر است.

در ابتدا بیضه ها شروع به بزرگ شدن کرده و رویش موهای تناسلی آغاز می شود. رشد آلت تناسلی ابتد ا در طول و سپس در قطر صورت می گیرد. اندازه متوسط آلت تناسلی افراد بالغ در حالت معمولی (شل) بین 6تا 11 سانتی متر است. نوجوانان برای آگاهی از اندازه قطعی آلت تناسلی شان باید تا یک تا دو سال پس از توقف رشد قدی خود صبر کنند.

همچنین ابعاد بدن فرد، طول آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فردی چاق و سنگین وزن باشد آلت تناسلی او کوچکتر به نظر می آید. چون توسط بافتهای بدن احاطه شده و گاهی در چربی های بدن فرو می رود. این حالت در اصطلاح پزشکی آلت پنهان شده نامیده می شود. تعدادی از حالات طبی وجود دارند که بر اندازه آلت تاثیر می گذارند. اینها در زمان تولد آشکار هستند و نیازمند مداخله طبی هستند.
اندازه آلت تناسلی مردانجدول اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان

کوچکی واقعی اندازه آلت تناسلی مردان می تواند سبب تبعات روانی ناگوار و مشکلات عدیده در زندگی زناشویی شود.

البته مثل هر بیماری دیگری، کوچکی واقعی آلت تناسلی مردان یا «کوچکی مرضی دستگاه تناسلی » تعریف علمی خاص خودش را دارد و صرف ادعای فرد دلیل وجود مشکل در وی نیست. ممکن است که فرد انتظارات خاصی از خود داشته باشد ولی این دلیلی بر وجود بیماری نیست. هر پسربچه بالای 1سال که طول دستگاه تناسلی اش در حالت کشیده، کمتراز 9/ 1 سانتی متر است، باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

تشخیص زودرس و به موقع «کوچکی واقعی آلت تناسلی » دارای اهمیت بسیار زیادی است، چون با درمان مناسب و به موقع، این کودکان تقریبا دستگاه تناسلی طبیعی خواهند داشت.

اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ رابطه مستقیم با زمان درمان دارد. هرچه درمان زودتر انجام شود، اندازه آلت تناسلی در سن بلوغ نزدیکتر به میزان طبیعی خواهد بود.

برای درمان «کوچکی واقعی آلت تناسلی » 2 راه وجود دارد؛ یکی از راههای درمان کوچکی آلت تناسلی، دارودرمانی است که معمولا تا قبل از 14 سالگی موثر است و دیگری عمل جراحی است که بعد از سن بلوغ انجام می شود.

هیچ دستگاهی که مورد تایید مجامع علمی معتبر باشد، جهت تغییر اندازه آلت تناسلی وجود ندارد. دستگاه هایی که در اینترنت یا شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند هیچ نتیجه و کارکردی ندارند. این دستگاه ها نه تنها بی فایده هستند، بلکه در مواردی عوارض زیانبار شدیدی را نیز به همراه دارند.

ضمن اینکه اخیرا عده ای سودجو، داروهایی را تبلیغ و عنوان می‌کنند که این داروها صددرصد موثر و تضمینی هستند ولی به نظر بنده هیچ تضمینی وجود ندارد…..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *