روش های جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

روش های جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

در شب اول عروسی « شب زفاف» ممکن اسـت دچار استرس و خستگی باشید و اگر تصمیمی ندارید کـه باردار شوید بهتر اسـت این روش هاي‌ پیشگیري را حتماً بخوانید .

 

در این جا بهترین روش هاي‌ پیش گیری از بارداری را بـه شـما آموزش خواهیم داد کـه کار اصلا سختی نیست و بـه اسانی می توانید رعایت کنید تا از بارداری ناخواسته پیشگیری کنید.

 

استفاده از قرص‌های ضد بارداری

قرص هاي خوراکی ضد بارداری حاوی دو هورمون ساختگی استروژن و پروژسترون هستند کـه مثل هورمون هاي طبیعی عمل می کند و باعث ایجاد سیکل منظم قاعدگی می شوند.قرص‌هاي‌ ضد بارداری مانع از تخمک گذاری و چسبیدن تخمک بـه بافت سطحی رحم میشوند. اگر از قرص‌هاي‌ ضد بارداری بـه نحو صحیح استفاده شود، روش مطمئنی برای پیشگیري از بارداری هستند.

 

استفاده از چسب ضد بارداری

چسب ضد بارداری نیز یک روش هورمونی برای پیشگیری از بارداری اسـت. این چسب، نازک و بژ رنگ اسـت، مانند باند زخم و حاوی همان هورمون‌ هایي اسـت کـه در قرص‌هاي‌ ضد بارداری وجوددارد.

روش های جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

شیوه‌ ی استفاده از چسب ضد بارداری

این چسب روی پوست به کار رفته و یک هفته در جای خود میماند و کاربرد بسیار اسانی هم دارد.

 

می توانید این چسب را روی باسن، شکم، بالای بازو و یا کمرتان بچسبانید. در قسمتی کـه می خواهید این چسب را به کار ببرید و اطراف ان؛ از کرِم و لوسیون و … استفاده نکنید. این چسب تا سه هفته، هر هفته باید تعویض شود ویک هفته هم از چسب استفاده نکنید.

 

چسب ضد بارداری حاوی استروژن و پروژستین اسـت کـه با حبس تخمک‌ها در تخمدان‌ها و غلیظ کردن ترشحات رحم، مانع بارداری میشود.

 

آمپول ضدبارداری

در تزریق‌هاي‌ ضدبارداری هر ۳ ماه یکبار، دوزی از هورمون پروژسترون بـه صورت تزریقی دریافت می‌کنید. این تزریق هم مانع از تخمک‌گذاری می شود. اگر ظرف ۵ روز اول پریود ؛ این تزریق انجام شود، تاثیرگذاری فوری خواهد داشت ودر غیر اینصورت بـه ۷ روز زمان نیاز دارد.

 

خارج کردن آلت قبل از انزال

خروج آلت از واژن قبل از انزال یکیدیگر از روش هاي‌ جلوگیري طبیعی اسـت. دراین روش اسپرمی وارد رحم زن نمی شود و امکان لقاح و بارداری وجود ندارد. این روش خیلی مطمئن نیست چون ممکن اسـت مقداری از آب منی کـه بـه پیشاب مشهور اسـت پیش از انزال خارج شود و باعث بارداری شود.

روش های جلوگیری از بارداری در شب اول عروسی

تعیین روز تخمک گذاری

با تعیین روز تخمک گذاری و بـه یاد سپردن ان می توانید از بارداری پیشگیری کنید. تعیین روز تخمک گذاری را بـه دو روش می توانید انجام بدهید. در روش اول برای تعیین روزهای تخمک گذاری هرروز صبح قبل از بلند شدن از تخت خواب باید دمای بدن تان را اندازه بگیرید. اگر سه روز پشت سر هم دمای بدن زیاد شد و بالا رفت اینروزها، روزهای تخمک گذاری اسـت.

 

استفاده از کاندوم مردانه

کاندوم مردانه غلافی اسـت کـه روی آلت نعوظ یافته پیش از دخول قرار میگیرد. و بـه وسیله ایجاد مانع در برابر عبور اسپرم از حاملگی پیشگیری میکند.

 

کاندوم فقط می تواند یک‌ بار استفاده شود. بـه بعضی از انواع ان ماده شیمیایی برای از بین بردن اسپرم اضافه شده اسـت. اضافه نمودن این ماده اسپرم کش، از نظر علمی نشان نداده اسـت کـه میتواند اثر مضاعفی در پیشگیری از بارداری نسبت بـه کاندوم تنها داشته باشد.

 

از آنجا کـه این وسیله بـه عنوان یک مانع مکانیکی عمل می کند از تماس مستقیم با اسپرم، ترشحات تناسلی، عفونی و چرک و زخمه‌ اي تناسلی پیش گیری می کند.

 

در آخر امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد در پایین می توانید از دیگر مقالات ما درباره جلوگیری از بارداری بخوانید که بسیار مفید میباشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *