اولین پریود بعد از سقط چه مدت طول میکشد؟

first-period-abortion-1

اولین پریود بعد از سقط چه مدت طول میکشد؟

زمان اولین پریود بعد از سقط جنین

 

اولین پریود پس از سقط حدود 15 تا 40 روز طول می کشد و این مدت بستگی به زمان تخمک گذاري شما بعد از سقط دارد. ولی گفته ميشود 2 تا 6 هفته براي اولین پریود بعد از سقط دوران لازم است.

سه ماه بعد از سقط جنین تاخیر یا نامنظم شدن عادت ماهانه امر طبیعی است. البته بیشتر از سه ماه باید ديگر پیگیری شود. همچنين توصیه ميشود به مدت سه ماه بعد از سقط از بارداری جلوگيري شود.

 

اولین دوره پریود پس از سقط جنین شما چگونه است؟

اولین دوره پریود نسبت به حالتهای عادی شدیدتر می باشد و با گرفتگی عضلانی شدیدی همراه هست. اما شاید تمامی خانم ها این گرفتگی عضلانی را تجربه نکنند. شما همچنين ممکن است با لخته های خون مواجه و پریود شما ۴ تا ۷ روز به طول انجامد. اما این مسئله نیز درتمام خانم‌ها صادق نیست. تفاوتی بین اولین پریودها بعد از یک سقط جنین طبيعي( مرگ جنین) و یک سقط جنین وجوددارد.

 

تشخیص این که چه طور نخستین پریود چطور خواهد بود و چه موقع اتفاق می افتد سخت است. خون ريزي به دلیل مرگ جنین ظرف یک هفته کند ميشود ، ولی لکه بینی تا یک هفته تقریبا” بعد از پایان خون ريزي اتفاق می افتد.

 

وقتی سطوح hCG به صفر میرسد میتوانید اولین قاعدگی را ظرف سه تا پنج هفته داشته باشید، یا گاهی بیشتر از هفت هفته.

 

بطور اتفاقی، پریود شما برمی گردد که می تواند سخت یا سبک باشد، و فعلا” طبيعي نخواهد بود. خون ريزي و لکه بینی سریعا” کاهش پیدا ميکند . این پریود شما نیست( شما نباید تا ۲۰ روز پریود طبيعي داشته باشید).

 

حتی وقتی با متخصص تان چک می کنید، وی از شما می خواهد تا توقف کامل لکه بینی صبر کنید. ظرف چند روزآن متوقف ميشود ، و دوباره لکه بینی می کنید. به دلیل این که بخش کوچکی بافت placental در طی سقط طبيعي یا D& c ازبین میرود . این بافت، که به رحم وصل است به تولید خون ادامه می هد و هورمون های بارداری را تولید ميکند . برحسب اتفاق سطوح hCG به صفر میرسد سرانجام سیکل جدیدی آغاز ميشود . شما نمی توانید انتظار چنين جریانی راقبل از چهار تا هفت هفته داشته باشید. اززمان مرگ جنین تا اولین پریود، دراین سناریو، نه یا ده هفته خواهد بود.

 

اولین پریود بعد از سقط ,اولین پریود بعد از سقط جنین , زمان اولین پریود بعد از سقط جنینزمان بازگشت پریود بعد از سقط

 

خونریزی بدلیل مرگ جنین به اتمام می رسد و شما بمدت سه هفته لکه بینی می کنید بعد ازاتمام لکه بینی ممکن است دوباره ظرف چند روز خون ريزي شروع شود. گاهی ممکن است شدیدتر باشد و شما احتمال دهید که پریود هستید. شما باید سطوح hCG تان را چک کنید. این سطوح باید صفر باشند تااین زمان ولی آن ها ۱۰۰ یا بالاتر را نشان می‌دهند ، و دکترتان به شما ميگويد که منتظر بمانید.

 

چنانچه این سطوح بالا بمانند و همه چیز درست پیش برود، شما خون ريزي همراه با خارج شدن قدری بافت خواهید داشت. اگر این الگو امتداد پیدا کند، شما به D& C یا تجويز داروی Cytotec به وسیله پزشکتان احتیاج دارید تا با کاهش انقباضات مانع بیرون زدگی بافت شود.

 

افرادیکه لکه بینی دارند حتی بعد از چند هفته بعد از سقط، ولی سطوح هورمون های hCG شان صفر یا پائین است، این به دلیل عدم توازن هورمونی است.

 

اگر این مورد باشد، دکترتان یک دوز پروژسترون( قدری از Provera) تجويز خواهد کرد که بدنتان را وادار به عمل کند و دوره پریودش را به پایان برساند. زماني که دارو اثرش میرود افت ناگهانی پروژسترون به بدن شوک مي دهد که اکنون زمان ترشح مخاطی است و شما خون ريزي می کنید. ممکن است شدید یا کم باشد، ولی پریود محسوب می شود .

 

دلایل پریود های نامنظم پس از سقط جنین:

۱) بدن شما سعی دارد از لخته یا بافت باقی مانده در رحم خلاص شود. اگر شما سقط داشته باشید در مرحله نخست بارداری اگر آن به صورت پریود عادی باشد شما متوجه نخواهید شد که آن سقط هست. ولی اگر سقط در مرحله پایان حاملگی باشد، پریود همراه با خارج شدن لخته و بافت یا جفت است.

 

۲) شما پریود غیرعادی پیش از حاملگی داشتید. در صورتی که دوره پریودتان پیش از حاملگی نامنظم بوده باشد، شانس زيادي هست که پس از سقط به همین روش باشد. ولی، اگر پریود شما پیش از حاملگی منظم بوده فورا” با پزشکتان مشورت کنید.

 

۳) ديگر تخمک گذاري نمی کنید. معمولا” هنگام تخمک گذاري لایه رحم نازک ميشود . اگر تخمگ گذاری انجام نشود، جداره رحم ضخیم ميشود و سبب خون ريزي می گردد دقیقا” مانند پریودضعیف یا شدید.

 

۴) شما لاغر یا چاق و فربه باشید. پریود غرعادی/ نامنظم ممکن است به وزن شما بستگی داشته باشد. اگر خانمی به دلیل رژیم یا ورزش للاغر باشد ممکن است ديگر پریود نداشته باشد.

 

۵) ممکن است دوباره پریود شوید. در صورتی که پس از دوماه پریود نشوید، امکان دارد دوباره پریود شوید. دراین مورد با پزشکتان مشورت کنید.

 

اولین پریود بعد از سقط ,اولین پریود بعد از سقط جنین , زمان اولین پریود بعد از سقط جنیناولین پریود بعد از سقط جنین

 

مشخصه و ویژگی خون ريزي در نخستین پریود پس از سقط

نخستین پریود پس از سقط ممکن است شدیدتر از وضعیت معمولی باشد، به خصوص اگر سقط دارویی داشته باشید، برای این که بدن باید تمام بافت های اضافی را از رحم خارج کند. همچنين ممکن است  لخته های کوچک خون مشاهده کنید. عادات ماهانه بعد از سقط جراحی ممکن است در ابتدا سبک تر باشند. چرخه قاعدگي ظرف چند ماه عادی خواهد شد.

 

توجه:خون یا ترشحات نباید بدبو باشند. ترشحات بدبو میتواند علامتی از عفونت باشد.

 

تحولات عاطفی پس از سقط جنین

به طور معمول خانم‌ها پس از سقط جنین و از دست رفتن حاملگی دچار تحولات عاطفی میشوند ولی با راهنمايي زیر میتوانید آنرا به خوبی مدیریت کنید:

 

توجه به سندرم قبل از قائدگی:سقط جنین میتواند کاملاً یک مصیبت عاطفی محسوب شود اما باید در نظر داشته باشید که سندرم پیش از قائدگی که با نوسان خلق همراه است در این دوره پررنگ تر است. امکان دارد یک روز پس از سقط به شدت احساس نوسان در خلق و خوی تان کنید و با خودتان فکر کنید که دوران قائدگی است ولی سندرم پیش از قائدگی حقیقت دارد هرچند که بسياري از زنان از قبول آن امتناع کنند.

 

با بدن تان حرف بزنید :ماساژ شکم و رحم با روغن نارگیل میتواند تا حدود زيادي کمک کننده باشد. این مهم است که در این دوره به بدن تان توجه کنید. تا پیش از آغاز قائدگی زمان مناسبی براي تقویت جسم و روان است.

ارسال دیدگاه